Skupina Lufthansa snížila svou ztrátu v loňském roce o 2/3 a letos očekává podstatné zlepšení finančních výsledků. Upravená provozní ztráta činila 2,35 miliardy eur. Výnos dosáhly 16,8 miliard eur, což je meziroční nárůst 24 %. Stejně jako v roce 2020 i v loňském roce excelovala divize Lufthansa Cargo. Situace na Ukrajině a vývoj ceny ropy představuje hlavní nejistotu prognózy pro letošní rok. Úplná zpráva je k dispozici zde.
Využití kapacit má letos překročit 70% úrovně 2019. V loňském roce bylo využití kapacit 40 %. V létě se odhaduje využití kapacit na 85 %.
Přes optimistický tón akcie Lufthansy poklesly ve čtvrtek po sdělení výsledků o 6,3 %. Výrazně padají i v pátek. Po otevření trhů klesly o dalších 6,5 %. Od začátku ukrajinské krize klesly již o téměř 25 %.
Faktorem jsou rostoucí ceny paliva, které překročily v pátek 110 dolarů/barel (BRENT) a obavy týkající se expozice společnosti na ukrajinskou krizi. Uzavření letových cest přes Rusko a Ukrajinu prodlouží linky do Asie. "Některá letadla jsou na dálkových linkách na linkách do Číny, Japonska a Jižní Koreji ve vzduchu až 15 hodin”, prohlásil šéf skupiny Carsten Spohr. Pro Lufthansu to bude znamenat dodatečné náklady „v jednotkách milionů eur každý měsíc“. Analytik společnosti Bernstein shrnuje, že „riziko expozice na ruský vzdušný prostor zůstává velmi vysoká“.
Dopravce má zajištěno na letošní rok pouze 63 % paliva, a to na úrovni 74 dolarů za barel. Finanční ředitel Lufthansy Remco Steenbergen oznámil, že rostoucí cena paliva a další náklady se promítnou do cen letenek. Zajištění 63 % potřeb je sice možná více, než má řada jiných dopravců, ale výrazně méně, než např. Ryanair.
Ryanair si zajistil do března 2023 80 % své předpokládané spotřeby na úrovni 63 dolarů za barel. Zbývajících 20 % nezajištěných potřeb může pro Ryanair představovat dodatečné palivové náklady okolo 50 milionů dolarů. (Foto: Lufthansa, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém