Skupina Lufthansa se v loňském roce vrátila do zisku a v letošním roce očekává díky mimořádně silné poptávce další zlepšení výsledků. Provozní zisk v loňském roce dosáhl 1,51 miliardy eur, a to ve srovnání se ztrátou 1,6 miliardy za rok 2021. Výnosy se meziročně takřka zdvojnásobily a dosáhly 32,8 miliardy eur.
Vloni letecké společnosti skupiny přepravily 102 milionů cestujících, a to proti 47 milionům v roce 2021. Nabízené kapacity byly na úrovni 72 % stavu roku 2019, vytížení sedaček dosáhlo 79,8 %, což je nárůst proti roku 2021 o 18,2 p.b.
Rekordních výsledků dosáhly také Lufthansa Cargo a Lufthansa Technik.
Lufthansa Group pokračuje v jednání s italským ministerstvem financí o potenciální investici do ITA Airways. Pokud se transakce realizuje, zlepšilo by podle šéfa Lufthansy posílení hubu Řím Fiumicino obsluhu trhů na jižní hemisféře.
Firma urychluje modernizaci svého leteckého parku a investuje do posílení své prémiové pozice na trhu. Firma má nevyřízené objednávky na více než stovku letadel pro svou dálkovou flotilu. Skupina uvádí, že nová letadla vykazují spotřebu na cestujícího okolo 2,5 l/100 km, což je až o 30 % méně proti starší generaci letadel. Do nového konceptu „Allegris“, který přináší cestujícím vyšší pohodlí, investuje skupina do roku 2025 asi 2,5 miliardy eur.
K 31. prosinci 2022 měla skupina 10,4 miliardy eur hotovosti a své hotovostní rezervy hodlá nadále udržovat na úrovni 8 až 10 miliard eur. Zadlužení společnosti se snížilo na 6,9 miliardy eur (z 9 miliard eur k 31. prosinci 2021). Skupina vrátila zbytek státní podpory z období pandemie.
Lufthansa vyhodnocuje možnost prodeje neklíčových aktivit, jako jsou AirPlus a zbývající část LSG.
Výhled na tento rok je pozitivní, a to díky vysoké poptávce a příznivým cenám letenek. Rezervace na léto jsou na vyšší úrovni, než tomu bylo v roce 2019. Jediným slabým místem poptávky je, že lukrativní korporátní klientela zůstane podle odhadů do roku 2024 na úrovni nižší o 15 % proti stejnému období roku 2019.
Z důvodu vysoké poptávky skupina letos posílí své kapacity, které dosáhnou asi 90 % úrovně roku 2019. V tomto čtvrtletí bude Lufthansa provozovat 75 % předkrizových kapacit. Šéf Lufthansa Group Carsten Spohr připustil, že v roce 2023 dosáhnou kapacity Lufthansy ve Frankfurtu pouze asi 85 % (kapacit roku 2019), a to v důsledku přetrvávajících kapacitních problémů.
Prognóza pro Lufthansa Cargo zůstává konzervativně na úrovni roku 2022, neboť poptávku je v období poklesu světového hospodářství obtížnější odhadovat.
Úplná prezentace výsledků je k dispozici zde. (Obr.: Lufthansa Group, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém