Dne 15. prosince absolvoval první let prototyp MC-21-310 vybavený domácími motory Aviadvigatěl PD-14. Do certifikačního programu se tím zároveň zapojil pátý létající prototyp MC-21. První let trval 1 hodinu a 25 minut a uskutečnil se z továrního letiště firmy Irkut. Video je možno zhlédnout zde.
První čtyři létající prototypy МС-21-300 pohání motory Pratt & Whitney PW1400G, certifikace EASA se očekává v příštím roce. Model MC-21-310 by měl získat certifikaci v roce 2022. (Foto: Rostech, planes.cz)
Že se nestydí, takhle provokativně okopírovat Airbus A321. Já myslel, že ta koncepce je nějak patentovaná. No asi není.
2 records
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
Je to prostě dopravní letadlo. Bohužel se rusům nechtělo vnášet nějaký vlastní designový prvek, kterým by stroj odlišili od konkurence. Klíčovou otázkou zůstávají dvě věci, jsou schopní vlastní motory a celý letoun provozovat u aerolinek na profesionální špičkové úrovni jako Airbus a Boeing? Jak dlouho jim bude trvat, než se to naučí? Superjet se kvůli neschopnosti provozu potácí už 10 let na hraně krachu, o Tu-204 a spol. nemluvě. Druhou věcí je to, že polovina letounu je západní výroby, protože Rusko je přliš malé, aby hydrauliku, avioniku, infotainment atd. vyrábělo samo v potřebné kvalitě a ceně. Vzhledem k potížím Ruska v mezinárodních vztazích je to limitující.